כיצד לדעת שהמצגת שלך באמת מצליחה
כיצד לדעת שהמצגת שלך באמת מצליחה - סימנים שלא ניתן לטעות בהם
מצגות רבות נמדדות דרך קריטריונים טכניים - עיצוב, אורך, כמות טקסט בשקף. אך המדד האמיתי להצלחת מצגת הוא הרבה יותר עמוק ומרתק.
הסימן האולטימטיבי למצגת מנצחת
מצגת מצליחה היא כזו שמצליחה לעורר בקהל השומעים את אותן אסוציאציות שהיו למציג בעת הכנתה.
כאשר קיימת "סנכרוניזציה מחשבתית" בין המציג לקהל, נוצר קשר עמוק שהוא המפתח להעברת מסרים אפקטיבית.
הרגע הקסום שמעיד על הצלחה
יש רגע קסום בו תוכלו לדעת בוודאות שהצלחתם, והוא קורה כך:
אתם מציגים שקף מסוים, ומישהו מהקהל שואל שאלה שהתשובה עליה מופיעה בדיוק... בשקף הבא.
ברגע זה הצלחתם בגדול! זוהי ההוכחה המוחלטת שהצלחתם לעורר בקהל את אותו מסלול מחשבה שלכם בעת תכנון המצגת. המוח של הצופה הולך בדיוק באותו נתיב שהמוח שלכם עבר - וזה בדיוק מה שמצגת מעולה אמורה להשיג.
מה קורה מאותו רגע?
מאותו רגע הקהל הוא שלך!
כשהצלחתם לייצר את התיאום המחשבתי הזה:
- הקהל מרגיש מובן ומוערך
- רמת הקשב וההקשבה עולה דרמטית
- מתפתחת אמפתיה ואמון עמוקים כלפיכם
- המסרים שלכם נקלטים בצורה אפקטיבית הרבה יותר
- מידת ההשפעה שלכם גוברת משמעותית
אסטרטגיות לבניית מצגת שתיצור "סנכרון מחשבתי"
כיצד תבנו מצגת שתוביל לרגעים כאלה?
-
חשבו כמו הקהל - לפני תכנון המצגת, שאלו את עצמכם: מה השאלות שיעלו להם במהלך הצפייה?
-
בנו זרימה לוגית טבעית - סדרו את השקפים בצורה שעוקבת אחר התפתחות טבעית של מחשבה
-
הקפידו על "פירורי לחם" - רמזים מדודים בכל שקף שמכינים את הקרקע לשקף הבא
-
השאירו "חורים אסטרטגיים" - אל תענו על הכל מיד. לעתים כדאי להשאיר שאלה פתוחה שתקבל מענה בשקף הבא
-
הכירו את קהלכם לעומק - ככל שתכירו טוב יותר את דפוסי החשיבה של הקהל, כך תוכלו לסנכרן את המצגת אליהם
תרגול מעשי: בדקו את המצגת שלכם
לפני הצגת המצגת הבאה שלכם, בקשו מקולגה לצפות בה ושימו לב - האם הם שואלים שאלות שהתשובות עליהן מופיעות בשקפים הבאים? אם כן, סימן שאתם בדרך הנכונה!
רוצים ללמוד עוד על יצירת מצגות שיוצרות חיבור עמוק עם הקהל? הלומדה המקצועית שלנו מכילה פרק שלם המוקדש לטכניקות מתקדמות של סטורי-טלינג ויצירת מבנה מצגת שיוצר אימפקט מיידי.
רוצים ללמוד עוד על פיתוח מצגת פאואר פוינט והצגת נושא בפני קהל היעד? לחצו כאן: לומדת פאואר פוינט