משחוק- Gamification תשמעו סיפור אמיתי
"מהפכה בחליפות": כיצד משחק שינה את פני ההדרכה הבנקאית ואת כל הקריירה שלי
יום רגיל בכנס מנהלי סניפים, הפך לנקודת מפנה בקריירה של הוגו...
עמדתי בלובי, ממתין לעתיד לא ברור, כשלפתע ניגשה אליי מנהלת הקמפוס. "מה שלומך? אתה עדיין מנהל את סניף המרינה (שם בדוי)?" שאלה. "סיימתי ממש לא מזמן ואני ממתין לתפקיד הבא," עניתי, לא מודע לסערה שעומדת להתחולל.
עיניה הבריקו כשהציעה: "יש לי פרויקט במיוחד בשבילך." היא תיארה חזון נועז - משחק עסקים שלם לקורס אשראי בכיר. לא סתם תרגיל, אלא ההיילייט של הקורס כולו.
"משחק?" תהיתי בקול. "לבנקאים שרק רוצים לסיים ולהתקדם?" הספקנות בקולי הייתה ברורה.
"בדיוק!" היא התעקשה, "נהפוך את האולם הגדול ביותר שלנו לזירת תחרות. צוותים, שולחנות עגולים, שלבים, ניצחונות ופרסים."
האתגר היה עצום: לא רק לבנות משחק עסקים מורכב, אלא גם להפוך אותו לחוויה סוחפת ומלהיבה. הבנתי שעליי לרתום את כל כישוריי - מהידע הבנקאי ועד ליכולות הטכנולוגיות.
בימים ולילות ארוכים של עבודה, יצרנו את המשחק. סיפור המעשה, תהליכים, ניקוד, צוותים, פרסים. בניתי גם מערכת משוכללת באקסל שחישבה ניקוד בזמן אמת והציגה תוצאות במצגת מרהיבה. כל זה כדי לשמור על הקצב והריגוש לאורך כל היום.
יום המשחק הגיע. האולם געש. בנקאים בכירים, שבדרך כלל יושבים בשקט בהרצאות, התחרו בלהט, צעקו בהתרגשות, וחגגו ניצחונות. ראיתי בעיניהם את הניצוץ - אותו ניצוץ שיש בעיני ילדים כשהם שקועים במשחק מרתק.
ההצלחה הייתה מסחררת. לא רק שהמשתתפים נהנו, אלא שהם גם הפנימו את החומר בצורה עמוקה יותר מאי פעם. המשוב היה חד-משמעי: "זו הייתה חוויית הלמידה הטובה ביותר שהייתה לנו."
מאוחר יותר, כשמיחשבנו את המשחק כולו, הבנו שיצרנו משהו מהפכני. לא עוד למידה פסיבית, אלא חוויה אינטראקטיבית, מאתגרת ובלתי נשכחת.
המסקנה שלי? לא משנה אם מדובר בבנקאי בכיר או בעובד זוטר, כשאנשים לומדים - כולנו ילדים בנשמה. וילדים אוהבים לשחק. המשחוק הוא לא רק כלי - הוא המפתח לפתיחת דלתות הלמידה וההתפתחות."
אבל הסיפור לא מסתיים כאן. הניסיון שלנו הוביל לתובנה מהפכנית: מערכת ה-LMS שלנו מגיעה עם יכולות מובנות למשחוק. זה לא רק על משחקים מורכבים - זה על שילוב אלמנטים של משחק בכל היבט של הלמידה.
היום, אנחנו לא רק בונים לומדות מותאמות אישית. אנחנו יכולים ליצור חוויות למידה משחקיות שמתאימות בדיוק לצרכים הייחודיים של כל ארגון. בדיוק כמו שכל לומדה מותאמת למטרות הספציפיות שלכם, כך גם אלמנטי המשחוק - מתגים, טבלאות מובילים, אתגרים, ופרסים - כולם מעוצבים בהתאמה אישית לתרבות הארגונית ולמטרות הלמידה שלכם.